Analizavijesti

Putin šokirao Srbiju, tabloidi u nevjerici, Vučić najavio obraćanje naciji: ‘Priznao je Kosovo!‘

"Ovim potezom Moskva je učinila vjerojatno odlučujući korak u priznavanju Kosova", komentirao je jedan veteran diplomacije

Dan nakon Putinovog isticanja Kosova kao presedana za rusko priznanje odmetnutih ukrajinskih oblasti, takozvane Donjecke Narodne Republike (DNR) i Luganske Narodne Republike (LNR), srpski mediji su na njegovu izjavu reagirali izrazito burno, a najavljeno je i izvanredno obraćanje predsjednika Aleksandra Vučića svojoj naciji.

Kako doznaje Blic, Vučić će obraćanje, u kojem će se baviti i objašnjenjem ruskog predsjednika za priznaje DNR-a i LNR-a, imati u petak ili u subotu. Također, očekuje se i da će govoriti o isporuci ruskog plina Srbiji, naročito u kontekstu prekida opskrbe susjednoj Bugarskoj.

S druge strane, naslovnice izdanja srpskih novina od četvrtka, a naročito tabloida koji su pod kontrolom Vučićeva režima, neskriveno pokazuju šok, čak i zgranutost Putinovom odlukom.

Tako Vučiću bliski informer donosi naslov “Svjetski sukob preko naših leđa: Putin igra na Kosovo”. Manjim slovima navodi se kako se “Putin pozvao na presudu Međunarodnog suda pravde iz 2009. godine, a koja je donsesna zaslugom Vuka Jeremića“, što pokazuje da Informer ni ovaj put nije propustio priliku za obračun s Vučićevim trenutnim domaćim političkim protivnicima, iako to Jeremić nije bio baš u svakom trenutku – bez Vučićeve podrške nikada svojedobno ne bi postao šef Opće skupštine UN-a.

image

Naslovnica Informera

Umjereniji Blic pak donosi naslovnicu u kojoj se propituje odanost Srba Putinu: “Da li smo se kao narod previše kleli u ruskog predsjednika: Putin zbog rata zaboravio Srbe i Kosovo”.

image

Naslovnica Blica

Tabloid Srpski Telegraf je dosta oštriji – oni na naslovnici od četvrtka ističu: “Zar ovako braćo Rusi? Putin zabio nož u leđa Srbiji: Trampio Kosovo za Donbas”.

image

Naslovnica Srpskog Telegrafa

Ni Kurir na naslovnici nije oduševljen Putinom: “Goli interes: Putin svojom interesom štiti interese u Donjecku i Lugansku, ne vodeći računa o poziciji Srbije na Kosovu”. U nastavku naslova zanimljivo je da se ističe poruka “naša država mora se voditi isključivo svojim interesima”.

image

Naslovnica Kurira

Tabloid Alo! je Putinovu izjavu na svojoj naslovnici iskoristio u “regionalnom kontekstu”. Pa tako piše “Slavlje u Prištini, Zagrebu i Sarajevu zbog Putinove izjave”.

image

Naslovnica Alo!-a

Na “regionalnoj” liniji su i Večernje novosti, koje uređuje notorni Miloševićev propagandist Milorad Vučelić, a koje od početka ruske invazije, za razliku od nekih drugih listova pod Vučićevom kontrolom, čvrsto i otvoreno podržavaju Moskvu. Novosti u svoj naslov ističu izvještavanje hrvatskih i bosanskohercegovačkih medija pa, uz ‘screenshotove’ naslova s portala Jutarnjeg lista i Dnevnik.ba, pišu: “Napadi iz Hrvatske i BiH zbog izjave šefa Ruske Federacije: ‘Tumače’ Putina da bi udarili na Vučića”.

Izvor

Related Articles

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Back to top button
%d bloggers like this: