politika

Helsinški odbor: Regulatorna tijela u Srbiji trebaju reagovati na ismijavanje prijedorskih logoraša

Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji zahtjeva od Vijeća Regulatornog tijela za elektronske medije da reaguje povodom izjava urednika Televizije Happy Milomira Marića i režisera Predraga Antonijevića o logorima u okolini Prijedora.

Marić je u emisiji “Dobro jutro Srbijo”, emitovanoj 22. februara 2021. godine na TV Happy, izgovorio da je od izbijanja rata u Bosni i otkrivanja logora u okolini Prijedora cjelokupna svjetska propaganda htjela da dokaže da su se pojavili nacisti novog doba i da su to Srbi, a Antonijević uzvratio: “Tako je”. Za “čovjeka iza žice” sa čuvene fotografije britanskih novinara iz 1992. godine, Antonijević je rekao da je “mršav jer boluje od tuberkuloze”, na šta je Marić odgovorio da su ga “izveli, nahranili i onda vodili po cirkusima”.

“To je bio sabirni logor da se sklone, da ih neko ne ubije. Oni su njega poslije nahranili, odveli su onog mršavog, prikazivali su ga u cirkusu u Evropi. Eto, to je njihova propaganda”, rekao je Marić.

Nakon spornih izjava, prijedorski logoraši su podnijeli prijavu protiv TV kuće Happy iz Srbije, voditelja Milomira Marića i reditelja Predraga Antonijevića zbog izjava o logorašima i logorima u Prijedoru.

Prijava je upućena Regulatornom tijelu za elektronske medije Srbije, a podnosioci prijave su bivši logoraši Satko Mujagić, Fikret Alić i Udruženje logoraša Kozarac.

Podsećamo, Haški tribunal je utvrdio činjenice da su srpske snage 30. aprila 1992. godine preuzele kontrolu nad opštinom Prijedor, nakon čega je na hiljade nesrpskih civila, bosanskih Muslimana i Hrvata, zatočeno u logorima Omarska, Keraterm i Trnopolje. Uspostavljanje ovih logora bilo je posljedica namjerne diskriminacije i progona nesrpskog stanovništva i dio plana da se oni koji nisu Srbi proteraju iz općine Prijedor.

Težina i monstruoznost zločina koji su počinjeni u općini Prijedor tokom 1992. godine podstakli su osnivanje posebnog međunarodnog krivičnog suda.

Haški tribunal je zbog progona na političkoj, rasnoj i vjerskoj osnovi, ubistava, mučenja i okrutnog postupanja prema zatočenicima logora Omarska, Keraterm i Trnopolje osudio 11 osoba. Među njima su lokalni političari, policajci, te upravnici, komandanti i stražari u logorima.”Ukazujemo da su urednik TV Happy i njegov gost izrekli laži na televiziji sa nacionalnom frekvencijom. Narušen je osnovni medijski princip, ali i zakonska obaveza koja se odnosi na istinito i objetkivno informisanje javnosti. Ovakvim izjavama, TV Happy, Marić i Antonijević, krše osnovna ljudska prava, vrijeđaju dostojanstvo žrtava i dovode u zabludu građane Srbije, propagirajući lažne informacije koje mogu dodatno da prodube jaz između različitih etničkih zajednica u Srbiji i na prostoru bivše Jugoslavije”, navode.

Upozoravaju da se na ove izjave mora brzo reagovati s obzirom na uticaj koji u javnosti imaju oni koji su ih izrekli. Osudom ovakvih izjava, sprečava se širenje laži o ratovima u bivšoj Jugoslaviji i žrtvama logora i genocida.

“Negiranje zločina nad Bošnjacima tokom rata 1992-1995 je nastavak ratne propagande koja je je imala za cilj dehumanizaciju žrtava i sticanje podrške javnosti za najstrašnije zločine. O tome svjedoče brojni lokalni i međunarodni ekspertski izvještaji i utvrđene činjenice”, zaključuju.

Izvor

Show More

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close