kinematografijakultura

Cannes Review: Asghar Farhadi ‘Heroj’

Anna Smith

A dobro djelo ide loše u Asghar Farhadi ‘s filmskom festivalu u Cannesu naslov konkurencija A Hero ( Ghahreman ), sat provokativna što je možda reditelja najsuptilniji i iskrene film od A Separation .

Amir Jadidi prikazuje šarmantan nastup kao Rahim, ugodan, ali pomalo nesretan čovjek koji je u zatvoru u urbanom Iranu zbog neplaćanja duga. Pušten na dvodnevnu pauzu, upoznaje svoju djevojku (Sahar Goldust) koja je pronašla torbicu u kojoj se nalaze zlatnici. Nakon zavjere da ih proda, ali hrvajući se sa savješću, Rahim pokušava pronaći vlasnika i uspijeva. Kada šefovi zatvora saznaju, šokirani su i oduševljeni, vrteći priču za televiziju. Rahim postaje lokalni heroj, hvaljen što je predao torbu uprkos očajnim okolnostima. Ali on se isplete u zamršenu mrežu kada priča podivlja na društvenim mrežama.
Farhadi, dvostruki pobjednik u kategoriji Međunarodni igrani Oskar, pazi da na ekranu ne prikaže nijednu društvenu mrežu, ali njegovo se veliko prisustvo i dalje osjeća u ovoj kritici moderne kulture. Rahima se postepeno nagovara da prilagodi svoju priču kako bi se prilagodio zahtjevima javnosti, bilo da žele pozitivnu vijest ili nekoga da demonizira. U osnovi, čini se kao pristojno ljudsko biće, ali kompromitira svoju toliko hvaljenu „čast“ na načine koji dovode do potencijalne štete za njegovu reputaciju.
Kako je potrebno sve više i više preokreta, priča skreće na rub šekspirovske tragikomedije, s mračno smiješnim rezultatima. Ali dominantni ton je dramatičan, a povremeno napet i bolan dok gledamo kako naš junak donosi sumnjive odluke. Kao što kaže jedan od šefova zatvora, Rahim je ili vrlo pametan ili vrlo jednostavan – istina je možda negdje između.

Nakon 127 minuta, poduži je prikaz priče i tempo se lagano povlači prema kraju. Pripovijest je najupečatljivija u prva dva čina, posebno kada ispituje odgovore na Rahimovu odluku da preda torbu. Iznenađen je pažnjom, rekavši da je to ispravno, ali hvaljen je pohvalama koje graniče sa smiješnim. Samo jedan nejevernik – njegov povjerilac – verbalizira ono što neka publika možda misli: da je to najmanje što društvo treba očekivati ​​od građanina i da mnogi od nas odlaze bez zahvalnosti za slično ponašanje.
Izvor

Show More